مکانی برای کسب تجربه و اشتراک آن

بیاید تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم قطره ای از این دریای بزرگ باشیم

مکانی برای کسب تجربه و اشتراک آن

بیاید تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم قطره ای از این دریای بزرگ باشیم

بیاید تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم قطره ای از این دریای بزرگ باشیم

طبقه بندی موضوعی

رفع یک مشکل: روی کیبورد لپ تاپ من، حروف ح خ ه ع ت ن م ک / . و ئ، اعداد را تایپ می‌کنند!


با ادامه مطلب با ما همراه باشید


رفع یک مشکل: روی کیبورد لپ تاپ من، حروف ح خ ه ع ت ن م ک / . و ئ، اعداد را تایپ می‌کنند!



این یک مشکل عمومی است و بارها از من سؤال شده است:

وقتی روی کیبورد لپ‌تاپم کلیدهای حروف ح خ ه ع ت ن م ک / . و ئ را فشار می‌دهم، اعداد * 6 5 4 1 2 3 - + . و 0 تایپ می‌شود!! همه نوع فارسی‌ساز و اصلاح کننده کیبورد هم نصب کرده‌ام، اما فایده نداشته است!

پاسخ: این موضوع به فارسی‌ساز ویندوز شما مربوط نیست!

در برخی لپ‌تاپ‌ها که بخش اعداد حذف شده است، برای انجام امور حسابداری که اعداد باید کنار هم باشند و با یک دست بشود آن‌ها را تایپ کرد، یک راه حل تعبیه کرده‌اند:


در این لپ‌تاپ‌ها اگر شما کلید Fn را نگه داشته و کلیدی به نام Num Lock یا Num lk را بفشارید، حروف ح خ ه ع ت ن م ک / . و ئ به اعداد تبدیل می‌شوند و یک Num Pad نسبتاً مناسب ایجاد می‌شود.

بنابراین، اگر با این مشکل مواجه شدید یا از شما پرسیدند، بگویید خیلی راحت کلیدهای Fn+Num lk را بفشارند تا این اعداد دوباره تبدیل به حروف شوند.

در برخی لپ تاپ های asus کلید Fn + Insert را فشار دهید این ویژگی غیر فعال میشود

موفق باشید؛

نظرات  (۱۰۴)

دمت گرم
دمتون گرم واقعا مونده بودم
خیلی سودمند و کار راه انداز
خیلی ممنون
عالی بود مرسی

سلام 
کیبورد پی سی من دکمه fn رو نداره و با این مشکل مواجه هستم . کسی میدونه بلید چیکار کنم ؟
دم گرم خیلی کمک کردی.مرسی

  • عبدالناصر
  • مشکل من با این راه حل درست نشد چکار کنم!!☹
    واقعا دستتون درد نکنه کلی کارم عقب افتاده بود به لطف راهنمایی شما حل شد 
    دمت گرم عالی. اعصابمو خورد کرده بود لامصب
    انشاالله خدا خیرتان بده 
    خدا عمر باشرف بهتون بده 
    دمتون گرم 
    عالی واقعا ممنون
    عااالی بود نمیدونستم چیکارش کنم خدا خیرتون بده ممنون
    درود خداوند بر تو😊
    عالی بود
    پدرم داشت در میومد!!!
    ممنونم عالی بود ، مثل احمق ها همه جا کیبورد بی سیمم رو با خودم می بردم که خیلی هم بزرگ بود 
    عالی بود واقعا

    دمت گرم، داشتم سکته میکردم :)

    خدا خیرتون بده، مشکلم حل شد

    دمتون گرم

    ممنون

    خیلی به درد بخور, کوتاه و مفید

    بسیار عالی ..خیلی ممنون 

    قربونتتتتتتت

    بابا دمت گرم

    دهن خودم و سرویس کردم 

    درایور بروز کردم 

    از اخر با دو تا کلید کوچولو حل شد 

    ممنونم وافعا

    نام.سا دمت گرم من می خواستم کیبوردو بشکونم

    واقعا عالی

    وای خیلی ممنون. این مطلب مفید رو 5 سال پیش گذاشتین و امروز به درد من خورد. همیشه موفق باشید. حتا اگر پیام منو هیچ وقت نمی خونید. :)

    خیر ببینید . کارم راه افتاد . انشالله موفق باشید .

    یا حق 

    عااااااااااااااااااالی  دستت درد نکنه 

    دمتون گرم خیلی وقت بود درگیرش بودم

    سلام . انشاالله در سایه آیات پروردگار رستگار شوید.واقعا کمک بزرگی به من کردید.

    دستتون درد نکنه چند نفر بهم گفتن کلا باید بدم لپ تاپو تعمیر کنن واقعا خدا خیرتون بده

    آقا دمت گرم

    عشقی شما

    واقعا دمت گرم مرسی

    واااااااااااااااااااااااایییییییییییییییی

     

    به نظرم ازاردهنده تر این نمیشد واقعا ممنون

    دمت گرم

     

  • مجتبب فکوری
  • واقع دمت گرم..کوتاه و مفید

    خدا خیرت بده کلافه شدم،  

    واقعا دمت گرم سکته زدم که باید یه کیبورد دیگه بگیرم

    خیلی ممنون واقعا کمک کردید

    بسیار ممنون. واقعا کار منو راه انداختی. خدا بهت خیر برسونه

    damet garm

    سلام منم مشکل جابجایی حروف وعدددارم سیستم لپ تاپ نیست وpcهست کیبوردم fnنداردچچجوری این مشکل برطرف کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    کارت درسته مهندس

    ممنونم خدا اجرتون بده عالی بود

    یعنی نصف بهشت متعلق به تو باد

    راحتتتتتتتتتم کککررررردیییی

    خدا خیرتون بده گیج و منگ شده بودم که این دیگه چجور ویروسیه!!

    GOD bless you.my dear friend.خدایت خیر دهد

    وای خدا رو صد هزار مرتبه شکر که شما رو پیدا کردم 

    خیلییییییییییییییی ممنونم🌻🌹💐🌳🌷🌺🌸

    دوستانی که مشکلشون حل نشده می تونند کیبورو مجازی استفاده کنند که خود لپ تاپ داره یا می تونین دانلود کنین.

    واقعا دمتون گرم چند ماهه این مشکلو داشتم مونده بودم چیکار کنم

    سلام عالی

     

    آقا دستت طلا حقی که لپ تاب یاد دهنده ای یاد گرفتم و درست شد

    باسلام،

    دست تون دردنکنه مشکلی بزرگی بودواسم که بالطف شماحل شد.

    عالی بود افرین

    عااالی  بود وسط کار داستان شده بود واقعا ممنون

    شیر مادر حلالت.مدتها بود که کیبوردم خراب بود درست نمیشد. جالب اینجاست که هر چی هم سرچ میکردم تو نت هیچ مطلبی دراین باره پیدا نمیکردم که اقدام کنم. 

    وااااقعاممنون کارمو راه انداختین باراهنمایی خوبتون

    سلام منم مشکل جابجایی حروف وعدددارم سیستم من pc هست وکیبورد من دکمه fnندارد چجوری می تونم این مشکل را درکیبوردم حل کنم.سپاسگزارم 

    عالی بود مهندس. کارم راه افتاد.

  • علیرضا پورحسن زاده شرق
  • سلام ببخشید / مشکلی که برای من بوجود اومده این هستش که موقع جستجو در کروم / مثلا قیمت یک کالا را که میخوام / به جای عدد یکسری نماد ها و حروف انگلیسی نشون میده / نمیدونم مشکلم چیه / با تشکر

    سلام من برای کیبورد کامپیوترم این مشکل پیش میاد دکمه Fn هم نداره باید چیکارش کنم

    سلام عالی بود ممنونم

    یعنی عالی بود دمتون گرم از یه خرج الکی جلوگیری شد 

    عالیییییییییییییییییییییییییییی

    مرسیییی

    خدا عمرتون بده. عالی بود. مسئله حل شد

    درود بر شرفت

     

     

    خدا خیرتون بده .

    اگر کسی این مشکل رو داشت ، حتماً این سایت رو معرفی می کنم .

    خدا قوت 

    عااااااالی و کاربردی 

    نجاتم دادی

    یاشا . 

  • نا مشخص اما معتبر
  • خیلی عالیی

     به خدا که دستت درد نکنه

    ممنون.عالی بود

    سلام .

    من همین مشکل رو داشتم . خیلی کمکم کردید . دست شما درد نکنه .

    خدا خیرت بده

    خیلی ممنونم. نجات دادید منو. خدا خیرتون بده

    دمتون گرم

    خیلی خیلی ممنون ،واقعا به مشکل خورده بودم،خیلی صریح و کاملبود توضیحاتتون🙏🙏🙏🙏

    مرسی دمت گرم خیلی تلاش کردم درستش کنم

  • کیبورد خسته
  • بدجور گیر کرده بودم دمت گزم، هر جا هستی امیدوارم موفق باشی.

    عالی بود🙏 مشکل برطرف شد ممنونم👌

    خدا خیرت بده

    مشکل من حل نشد طبق مراحل رفتم ولی هیچ تغییری ایجاد نشد ،همچنان به همون شکل و نمیدونم واقعا چیکار کنم. 

    مرسیییییی ازشما، چندوقت بود خود بخود این مشکل منو بکل از تایپ خسته کرده بود که رفع شد

    خیلی خیلی ممنون

    خدا خیرتان بده

    واقعا ممنونم

    عالی بود واقعا بهترین ها نصیب شما

    برخی کیبوردها کلید هایALT+NUM LOCKباید فشرده شوند

    تشکر واقعا

    دمتون گرم. تو لپ تاپ asusمن fn+homeجواب داد

    مرسی از شما 🌹

    عالی بود واقعا ممنون

    خدا خیرت بده خیلی رو مخ بود

    ممنونم...حل شد

    مرسی واقعا کارم و راه انداختین 

    با درود 

    واقعا کلاف شده بودم، ساده و روان و 1000 درصد عملی بیان کردین. خدا عمرتان بدهد.

    ممنونم

    فوق العاده عالی و کاربردی 

    ممنون

    تشکر

    مرسی واقعا

    عالی بود.

    دیدم خیلی ها تشکر کردن دلم نیومد قبل از بستن منم بهشون اضافه نشم

    دمتون گرم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی