مکانی برای کسب تجربه و اشتراک آن

بیاید تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم قطره ای از این دریای بزرگ باشیم

مکانی برای کسب تجربه و اشتراک آن

بیاید تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم قطره ای از این دریای بزرگ باشیم

بیاید تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم قطره ای از این دریای بزرگ باشیم

طبقه بندی موضوعی

 اصولا کلید F2 برای ورود به بایوس در نظر گرفته شده است  و شاید هم می توان به جرات گفت که این یک استاندارد برای تولید کنندگان لپ تاپ شده است ولی سونی استانداردهای خاص خود را دارد پس با  ما همراه باشید...

.

شاید شما هم یکی از دارندگان این سری از لپ تاپ ها باشید ولی هر چه تلاش می کنید نمی توانید به بایوس آن وارد شوید و اما راه حل .....


لپ تاپ خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور به مدت چند ثانیه خاموش کنید.

پس از خاموش شدن دکمه ASSIST را چند ثانیه نگه دارید تا لپ تاپ روشن شود.( تنها دکمه ASSIST  نه دکمه پاور )



در صفحه جدید به نمایش درآمده می بینید که در مقابل بایوس کلید F2  قرار داده شده که با فشار آن به محیط بایوس وارد می شوید

همچنین کلید F10 برای گزینه های ریکاوری F11 برای بوت کردن سیستم از طریق فلش یا دیسک های نوری (دی وی دی رام و سی دی رام )

F12 بوت از طریق شبکه و ... گزینه های دیگر که قابل دسترس است.



نظرات  (۵۰)

دمت گرم 
خیلی ممنون مشکلم برطرف شد
عالی بود بسیار بسیار سپاس فراوان
ممنون ازتون
سلام خسته نباشین مهندس.هرکاری کردم نتونستم ویندوزم عوض کنم لبتابم سونی وایوست.انشااله از راهنماییتون استفاده کنم درست شه دعاتون میکنم.بازم ممنون
لپ تاپم ایسر چه کار بکنم :|
پاسخ:
شما با زدن F2  می تونید وار محیط بایوس خود شود.
سلام
 من هر چی این assist رو میزنم میزنم میره   restore +  hardware diagnostics رو میاره و اینی که اینجا گفته شده  رو نمیاره

عالی


لطفا برای رفتن به بایوس لپ تاپ اچ پی  هم راه حل بزارید

ممنون

عالی بود
کمک
من ویندوز 8.1 نصب کردم و لپ تاپ رو وقتی خاموش میکنم ( برای صفحه بایوس دکمه اِیسیس رو میزنم لپ تاپ روشن میشه (( اما در صفه بایوس نمیره و این صفحه سیاهی که میگید نمیاد ! چکار کنم ؟
ببخشید لب تاب منم همین مشکلو داره ولی وقتی میخام وارد بایوسش بشم عبارت پایینو میاره ممنون میشم اگە راهنماییم بفرماییدmiss boot
برانم
میزنه استارت ویندوز نرمالی؟؟؟

-کوفت..

عالی بود دستت درد نکنه
سلام،
ممنون.
کارم راه افتاد...
ممنونم خیلی عالی بود
بسیار عالی تشکر درست شد
سلام
لپ تاپ من sony vaio VGN-BX 145 CP  است !!
چکار کنم ؟؟
خیلی ممنون.عالی بود!
  • فرامرز علینژاد

  • سلام
    هرچی دکمه میزنم صفحه سیاه میاد نوشته 

    Bootmgr is missing
    واقعا دمت گرم.من که یه عمر کارم نصب ویندوز بوده برا اینکه نمیدونستم بایوس سونی وایو چطور میاد داشت جلو یه عده آدمی که فقط میگن منم منم آبروم میرفت.آبرومو خریدی.دمت گرم

    ممنون از سایتون
    که کمک کردین
    من assist رو میزنم ویندوز رو بالا میاره.

    عالی بود،ممنون
    مرسی از راهنماییتون
    مشکلم حل شد
    سلام..من لپ تاپم سونی هست ولی میخوام وارد محیط بایوس بشم دکمه assist کار نمیکنه.. با دکمه f2 هم وارد ویندوز میشم.. چیکار میتونم کنم؟ممنون میشم کسی میدونه راهنمایی کنه
  • سپهر افتخاری
  • بسیار عالی بود ممنون
    دمت گرم داش
    عاااالی بود بسیار متشکرم
    دمت گرم
    ممنون
    درود متاسفانه برای من کارآمد نبود ...
    بسیار عالیییییی
    بعد از کلی جستجو به دادم اومد
    ممنون
    سلام,من درایور گرافیکمو دی اکتیو کردم حالا صفحه کلا سیاه شده هیچی بالا نمیاد میخوام سی دی ویندوز رو اجرا کنم هم بر اساس این روشی که گفتین بالا نمیاد ;باید چیکار کنم؟ :(
    سلام من کلمه assist رو زدم روی صفحه نوشتهan operating system was,t found .  try disconnecting any drivers that dont contain an operating system ,press alt control delete to restart.
    و هیچ صفحه ای باز نمیشه الان چیکار باید بکنم تا وارد ویندوز بشه
    .سلام من لبتاب سونی دارم ودرنصب ویندوزمشکل دارم لطفابه من کمک کنیددوستان.ممنون
    من لبتابم سونی هست امااصلانمیشه



    تشکر عالی بود
    خیلی دمتون گرم ممنون واقعا کارم راه افتاد دو روزه حیرون بودم ویندوزم بالا نمیومد خدا ۶رچی میخوایین دوبرابرشو بهتون بده 
    دمت گرم .... مطلبی نوشتی که خود سایت سونی ننوشته !
    آفرین !
    سلام لب تاپمم سونی هست ولی دکمه Assistرو نداره!!!!ویندوزمربالا نمیاد چکاررکمم
    مرسی که کمک کردید. 
  • صیاد حسن زاده
  • تقدیر و تشکر ....  آموختم از شما ...

    سلام من لپ تاپ وایو vgn-fw12g  دارم و دکمه ASSIST نداره. با f2 هم وارد منو بایوس نمیشه. امکانش هست راهنمایی کنید؟

    سلام

    احسنت

    بسیار استفاده کردم . خیلی ممنون

    سلام

    سلام..من لپ تاپم سونی هست ولی میخوام وارد محیط بایوس بشم دکمه assist کار نمیکنه.. با دکمه f2 هم وارد ویندوز میشم.. چیکار میتونم کنم؟ممنون میشم کسی میدونه راهنمایی کنه

     

    بسیار ممنون

    ممنونم عالی بود

    سلام عزیزان

    یکی از مهمترین حالتی که اکثرا نمیتونید وارد بایوس بشید  زمان زدن دکمه F2 هست . ببینید وقتی دستگاه را کامل خاموش کردید 5-10 ثانیه صبر کنید و بعد دستگاه را روشن کنید . از همین لحظه که دکمه پاور را زدید مرتبا روی دکمه F2 بزنید

    نه اینکه یکبار بزنید و منتظر بشید تا وارد بایوس بشید خیر

    مرتبا و بصورت دایم روی دکمه F2 بزنید تا یک نوشته کوچک چند لحظه سمت چپ و پایین صفحه میاد که دیگه باید از ضربه زدن روی F2 دست بردارید و صفحه بایوس را می بینید .

    سلام ممنونم کارم راه افتاد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی